Filozoficzne rozmowy z dziećmi w wieku 5-8 lat, zamieszczone w książce, ukazują, co dziś myślą dzieci, jak bardzo mają wyczulony zmysł dostrzegania prawdy i jak zadziwiająco trafnie potrafią formułować swoje myśli na życiowe tematy.
Spis Treści
Przedmowa 9
Wartości ludzkie w wychowaniu 12
Wartości zmieniają się przez stulecia 14
Dzieci potrzebują reguł i wartości 16
Upadek wartości, zanik wartości? 19
Wartości i ich duchowe zaplecze 23
PIĘĆ PODSTAWOWYCH WARTOŚCI 27
Drzewo wartości 29
PRAWDA 33
Kłamstwo czy prawda? 35
Tak prawidłowo reagują rodzice 37
Szczerość jest priorytetowa w dziedzinie wychowania 39
Pragnienie wiedzy w wieku wiecznych pytań 40
Wyobraźnia i wewnętrzne prawdy 43
Dlaczego dzieci potrzebują baśniowych postaci? 47
Prawda ukazuje się nam w wielu postaciach 49
Prawe postpowanie 51
Dzieci potrzebują mocnych autorytetów 56
„Czy mleko rośnie w kartonikach na drzewach?” 58
Prawidłowe postępowanie z produktami 62
Pochwały sprawiają więcej niż tylko kłopoty i kłótnie 66
Małe męczydusze i ich ofiary 67
Pokój i współistnienie 71
Pokój w rodzinie: na co należy zważać? 74
Chwile ciszy z dziećmi 77
Wdzięczność uwalnia duszę 81
Kiedy mieliśmy pokój w przedszkolu? 85
Odnalezienie wewnętrznego spokoju w konfliktach 87
Miłość 89
Zastąpmy złe myśli dobrymi 95
Miłość mnoży się przez rozrzutność 97
„Serce skacze z radości” 98
Okaż dziecku, że je kochasz 99
Pełne miłości obejście z naturą 104
Istnienie bez przemocy 107
Czy telewizja nakłania do przemocy i ogłupia? 110
Zabawa jako alternatywa wobec mediów 113
Czy agresywne dzieci są złe? 114
Jak upuścić pary w złości? 120
Sprawiedliwego kłócenia się trzeba się nauczyć 122
Obejście ze zwierzętami bez przemocy 127
Uczyć się wartości z dziećmi każdego dnia 129
Pomysły w praktyce 131
PoniedziaŁek 134
Przeżywanie uczuć 134
Wtorek 145
Mierzenie sił i dotrzymywanie zasad 145
Środa 150
Rozwijanie języka i komunikatywności 150
Czwartek 159
Obejście z obfitością i przestrzenią 159
Piątek 169
Odczuwanie przyjemności i radości 169
Sobota 175
Obejście ze strukturą i przeszłością 175
Niedziela 186
Doświadczanie własnej mocy i docenienia 186
Wychowywanie dzi dla jutra 191
Jaki mamy obraz dzieci? 191
Prawa dzieci w codziennym użytku 194
„Życie jest piękne i sprawia radość” 197
Dziecięce kompetencje 198
Docenianie obcego 202
Bezpieczeństwo, ruch, kreatywność 205
Podstawowe zasady metodyczne w pracy wychowawczej 208
Przyzwyczajanie do przedszkola 209
Bibliografia 215
SPIS POMYSŁÓW W PRAKTYCE 222
Autorka: Stocklin Meier Susann
wyd. Studio Astropsychologii
Oprawa: miękka
Data wprowadzenia: 15-11-05
ISBN: 83-7377-202-2
Stron: 228
Wymiary: 140x200