Scrabble Flip - gra słowna
Jest to innowacyjna bardziej dziecięca forma gry w scrabble. Nie miałabym do niej zastrzeżeń gdyby plansza była 2-3 razy większa, aktualna wielkość nie zachwyca i ewidentnie psuje to efekt gry. Choć dostosowana głównie pod dzieci to i dorośli chętniej przy niej zagraliby, bo kto nie lubi scrabbli?
Instrukcja gry powinna być bardziej przejrzysta, kolorowa i przede wszystkim w formie książeczki z większymi literkami. Uważam, że zawiera za mało precyzyjnych informacji, a jest to gra skierowana głównie do dzieci, więc informacje muszą być klarowne. Gdyby za tą cenę gra byłaby większa na tyle by zakryć większość stołu byłabym skłonna kupić ją ponownie, aktualnie niestety uważam ją niewartą tej kwoty, krążki strzelane z wyrzutni często lądują poza planszą, a nawet poza stół, więc wszystko przemawia za tym by plansza była większa. Aktualnie plansza jest o wiele tańsza, niż ta którą zakupiłam kilka lat temu. Plansza jest bardzo dobrej jakości, ma twardą trwałą tekturę. Podoba mi się fakt, że plansza ma polskie literki "óżąćęł", a to dla mnie bardzo duży plus.
Zalety
Polskie literki "ó,ż,ł,ć,ę,ą"
dobra jakość
duże literki
kolorowa plansza
Wady
plansza jest mała-a ma duże literki plus wyrzutnie
mało precyzyjna instrukcja
0
0

Scrabble Flip - gra słowna (Mattel)

0 kupi ponownie
1 dodanych recenzji
Zobacz wszystkie opinie (1)

O produkcie

Adaptacja znanej gry planszowo–słownej dostosowana do potrzeb dzieci rozpoczynających zabawę słowami i zmagania z ortografią. Modyfikacja połączyła ze sobą grę słowną (tworzenie wyrazów) z planszową (operowanie literami na okrągłej planszy) i ruchową (celowanie w litery za pomocą krążków i małych wyrzutni).

Zestaw zawiera okrągłą planszę z 41 polami liter alfabetu, wieżę umieszczaną na środku będącą odpowiednikiem tzw. mydełka, czyli kostek bez litery, 4 wyrzutnie i 50 krążków do gry. Każdy gracz otrzymuje wyrzutnię i 7 krążków, a pozostałe stanowią zapas, który można wykorzystać później. Gra składa się z dwu rodzajów czynności. Najpierw trzeba jeden z krążków umieścić na planszy, wystrzeliwując go z wyrzutni. Jeśli krążek wyląduje pomiędzy literami, należy ponowić próbę. Natomiast, gdy znajdzie się na obrzeżach planszy oznaczonych polami -1 lub poza planszą, gracz traci swoją kolej i krążek, który musi dołożyć do stosu stanowiącego zapas. Kiedy na planszy są wyznaczone krążkami minimum 3 pola literowe, gracze mogą z nich tworzyć słowa. Osoba, która jako pierwsza zgłosi słowo, jakie można z nich utworzyć, zabiera krążki, czyli zdobywa punkty. Jeśli gracz straci wszystkie swoje krążki, może wrócić do gry, jeśli jako pierwszy ułoży i wypowie słowo z liter wskazanych przez krążki wycelowane przez pozostałych uczestników. Wygrywa osoba, która do końca pozostanie z krążkami, czyli tworzyła najczęściej i/lub najdłuższe słowa.

Opinie

DODAJ OPINIĘ